WWW.BRIDGECLUBKALKEN.BE
Home Clubinfo Lid worden Bridge Activiteiten Nieuws Info Leden

Clubinfo

Op deze pagina vind je informatie over ons bestuur, ons bridgelokaal en de historiek van Bridgeclub Kalken.

Bestuur

Heb je interesse in onze bridgeclub, dan kan je vrijblijvend contact opnemen met één van onze bestuursleden.

Guido Verstraeten
bridgeclubkalken@gmail.com

Pol Praet

Patrick De Vogelaere

Ons Bridgelokaal

We bridgen in de orangerie van Eetcafé De Pastorij:
Eetcafé De Pastorij
Kalkendorp 6
9270 KALKEN

www.eetcafedepastorij.be

Historiek Bridgeclub Kalken

Meer dan 40 jaar geleden richtten Albert Verstraeten en Freddy Van De Weghe Bridgeclub Kalken op. Officieel op 18/02/1981.

Ons eerste lokaal was Het Vrijgeweide. Lesgever was de heer Lucien De Backer. Iedere maandag was er een kaarting en de club breidde met de jaren uit tot een ledenaantal van 50 kaarters.

Na 25 jaar werd de club ontvangen door de Burgemeester op het gemeentehuis.

Ieder jaar werd een uitstap, wandeling of fietstocht georganiseerd ter promoting van onze hobby. Wij verkenden de Damvallei, Molsbroek, Kalkense Meersen , Overmere-donk, Beervelde, ... Een weekend naar De Panne en dit jaar een weekend naar Berdorf in het Groothertogdom Luxembourg.

Momenteel is ons vast lokaal de orangerie van het Eetcafé De Pastorij.

Bridge is wereldwijd het meest populaire kaartspel.

Maar het meest aangename aspect van het bridgen is dat je het kunt doen in clubverband. Je ontmoet er allerlei mensen, je legt nieuwe contacten, je maakt plezier. Kortom, het is er gezellig. Bovendien is het niet weggelegd voor een elite.

Ons kaartpubliek is zeer divers en is daardoor verrijkend. Het is er voor alle leeftijden, voor jong en oud, voor man en vrouw.

Tenslotte kun je het spel vlot aanleren. In het begin is het even aanpassen maar eens je het onder de knie hebt, kijk je al uit naar je volgende partij. Zelfs vanaf les 1 speel je al bridge.

Welkom in onze club!

Foto eerste bridgekampioenschap (1981)

Bridgeclub Kalken

Uitbergsestraat 57